آخرین خبر

با ابلاغ معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو انجام شد: انتصاب دکتر غفارزاده به عنوان سرپرست اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی / متن ابلاغ

با ابلاغ معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر غفارزاده به عنوان سرپرست اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی منصوب شدند.

به گزارش ایفدانا، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو دکتر جلال غفارزاده را به عنوان سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی منصوب کرد.

دکتر سید حیدر محمدی در این حکم آورده است:

جناب آقای دکتر غفارزاده
سلام علیکم؛
خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی موهبتی است الهی که سپاس این نعمت تنها با تلاش مضاعف در راستای تحقق اهداف والای نظام اسلامی و توسعه خدمت رسانی به مردم شریف به جای آورده می شود. بدینوسیله نظر به تعهد، تجربه و توانمندی مدیریتی شمادر عرصه های گوناگون حوزه سلامت، جنابعالی را به عنوان سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی منصوب می نمایم تا با بهره گیری از توان و نظرات خبرگان و کارشناسان مرتبط، در راستای اهداف والای نظام اسلامی و دولت مردمی با محوریت تحقق شعارتولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین تلاشی مضاعف را معمول فرمائید. اجرای دقیق وظایف ذیل و ارائه گزارش مستمر مورد انتظار است. دوام توفیقات حضرتعالی را از محضر باری تعالی مسالت می نمایم.

1-تعیین و تدوین سیاست ها، خط مشی ها، ضوابط، استاندارد ها و مقررات مربوط به ورود، تولید، نگهداری، توزیع، صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی با در نظر گرفتن نیازها و اولویت ها پس از هماهنگی لازم با اینجانب و با اولویت تقویت کمی و کیفی سیاست حمایت از تولیدات داخلی و دانش بنیان.

2-برنامه ریزی به منظور نظارت، کنترل و صدور یا لغو مجوز ورود تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی بر اساس ضوابط، قوانین و مقررات با اولویت بخشی به ساماندهی نظام توزیع و عرضه اقلام مذکور به طور مستقیم.

3- برنامه ریزی به منظور نظارت برامور موسسات و شرکت های تولیدکننده و واردکننده تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی با تغییر رویکرد تقویت نظارت های پسینی و تسهیل و تسریع در صدور پروانه های مربوطه.

4-برنامه ریزی به منظور نظارت بر امور شرکت های ارائه کننده خدمات پس از فروش تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی و همچنین برگزاری منظم جلسات کمیته های مرتبط با هدف تسهیل امور ذینفعان خارجی و داخلی خصوصاً کمیته های فنی، علمی و قیمت گذاری.

5- برنامه ریزی و نظارت به منظور تعیین مبانی محاسبه تعرفه فروش و هزینه های خدمات پس از فروش تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی با هماهنگی سازمان های مربوطه.

6-ایجاد بانک اطلاعاتی برای شناسایی و ثبت اطلاعات شرکت های تولیدکننده، واردکننده، توزیع کننده و همچنین تجهیز و نگهداشت در حوزه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی با هماهنگی سازمان های مربوطه.

7-برنامه ریزی و هماهنگی جهت اعتبارسنجی و رتبه بندی شرکت های تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی.

8-نظارت بر تهیه و توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی،دندانپزشکی وآزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاه ها و مراکز بهداشتی درمانی با هدف کاهش محسوس در موارد کمبودهای مقطعی.

9- نظارت بر حسن اجرای مقررات مربوط به تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی با هدف تقویت نظارت های PMS.

10-افزایش سطح اطلاعات عمومی جامعه، دانشگاه ها و مدیریت های مراکز بهداشتی- درمانی در خصوص قاچاق کالاها، تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی و مضرات فردی، سازمانی و اجتماعی آنها؛ با اولویت بهره مندی از سامانه ttac.

11-شناسایی امکانات و توانایی های داخلی در زمینه تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی با تسهیل امور مربوطه.

12-تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در زمینه بسترسازی مناسب جهت صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی با هماهنگی سازمان های ذی ربط.

13-نظارت بر ساماندهی امور مربوط به نمایشگاه های تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی از طریق هماهنگی با وزارتخانه های مربوطه و واحدهای ذی ربط تجهیزات پزشکی در دانشگاه ها و انجمن های صنفی- علمی.

14-ایجاد فضای رقابتی میان تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات و خدمات با هدف افزایش تنوع، ارتقاء کیفیت و کنترل قیمت.

15-برنامه ریزی برای انجام مطالعات بازرگانی به منظور بررسی نیازها و تحولات بازار پیرامون موضوعات تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی.

16-ارتقای تبادلات تجاری ایران و کشورهای خارجی در زمینه تجهیزات و ملزومات پزشکی و ارائه پیشنهاد و راهکارهای اجرایی در جهت حفظ منافع اقتصادی کشور.

17-تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای تنظیم بازار تجهیزات پزشکی و پیشگیری از بروز کمبودهای کوتاه، میان و بلند مدت.

18-هماهنگی و همکاری برای تهیه و پیشنهاد لوایح، طرح ها، آیین نامه ها و ضوابط و مقررات تجهیزات پزشکی و امور بازرگانی مربوطه.

19-ساماندهی ساختار و جایگاه اداری حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی در دانشگاه ها با هدف ایجاد وحدت رویه در پیگیری اولویت ها و عملکردهای ملی و منطقه ای اعلامی از سوی سازمان متبوع.

20- تسریع بیشتر در فرآیند برون سپاری کلیه وظایف غیر حاکمیتی مربوط به آن اداره کل با هدف تسهیل امور مراجعین، کاهش بار هزینه های غیر ضروری و استفاده بهینه از توان کارشناسی موجود در راستای اولویت های سازمانی.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور