آخرین خبر

ایران هلث؛ رویدادی که از نو باید شناخت

علیرغم همه محدودیت‌های تجاری و تحریم‌ها، هنوز هم ایران هلث دومین رویداد مهم در زمینه تجهیزات پزشکی در منطقه به شمار می‌رود. همین واقعیت نشان‌دهنده قابلیت‌های علمی و تخصصی و نیز گستردگی بازار در ایران است که به تنهایی با همه فرصت‌ها و امکانات عرب هلث در هاب تجاری منطقه، توان رقابت دارد.
ایران هلث در بیست و چهارمین دوره خود، داشته‌های مراکز علمی و پژوهشی و نیز شرکت‌های تولیدی را در زمینه فناوری‌ها، تجهیزات و ملزومات پزشکی به نمایش می‌گذارد. در این دوره شاهد حضور شرکت‌های تجهیزات دندانپزشکی نیز خواهیم بود؛ تحولی که سبد کالایی ایران هلث را بسی پربارتر می‌‌کند.
ایران هلث این موفقیت‌ها را به برکت حمایت کنسرسیومی از تشکل‌های صنفی و علمی حوزه سلامت به کف آورده است. پشتیبانی و مشارکت انجمن‌های علمی و اتحادیه‌های صنفی از تولیدکنندگان تا واردکنندگان و بهره‌مندی از موتور پرشتاب شرکت‌های دانش بنیان که خود از حمایت و پویایی هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه‌های کشور برخوردارند، نقشی بسزا در ارتقای کیفی ایران هلث ایفا می‌کند.
در کنار ارائه کالاها، تجهیزات و نرم افزارها و نیز تجارت آن‌ها، برنامه‌های جانبی ایران هلث، نشست‌ها و سمینارهای تخصصی و کارگاه‌های متنوع، بر غنای این رویداد مهم می‌افزاید.
ایران هلث با ویژگی‌هایی که برشمردیم، پتانسیل قابل قبولی برای جذب بازدیدکنندگان خارجی به ویژه از کشورهای همسایه دارد و در صورت برنامه‌ریزی و اقدام موثر برای جذب آن‌ها می‌تواند به گسترش بازار منطقه‌ای تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید داخل و توریسم سلامت کمک کند. اما متاسفانه تجربه چندین ساله، از معطل ماندن این پتانسیل حکایت دارد.
البته دلیل این ناکامی، تا حد زیادی به مسائل سیاسی و سیاست خارجی کشور ما ارتباط دارد، با این حال برگزارکننده نمایشگاه و نیز انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنفی و حتی خود شرکت‌ها می‌توانند با روش‌های خلاقانه و اطلاع‌رسانی به‌هنگام و به‌جا قابلیت‌ها و امکانات این رویداد را به اطلاع مخاطبان در کشورهای همسایه برسانند. گرچه به نظر می‌رسد محدودیت واردات موجب رونق گرفتن تولید داخل باشد، اما پیشرفت واقعی و به روز شدن و رقابت پذیری تجهیزات و محصولات ساخت داخل با کالاهای خارجی، مستلزم قرار گرفتن در کنار برندهای معتبر است. بنابراین محدودیت ورود تجهیزات و ملزومات پزشکی ساخت کشورهای اروپایی، تا حدی موجب درجا زدن و بی انگیزگی برای توسعه و پیشرفت کالاهای ساخت داخل می‌شود.
اگر بخواهیم به مشکلات، موانع تولید، گسترش مرزهای فناوری و نیز بازار منطقه‌ای بپردازیم، مثنوی هفتاد من می‌شود. در آستانه گشودن درهای ایران هلث، آرزو کنیم، شاهد روزهای بهتر و رفع موانع و تحریم‌ها و گسترش بازارهای صادراتی و موفقیت برندهای ایران در حوزه تجهیزات پزشکی باشیم. ایران هلث نیازمند بازشناسی فرصت‌هاست.

مدیر مسئول
صائب ماکویی

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور