آخرین خبر

medical

اصول راه اندازي کسب وکار در حوزه سلامت

افزايش آگاهي و سطح دانش عموم مردم در زمينه ي بهبود سلامت شخصي و اجتماعي، موجب بالا رفتن مراقبت هاي سلامت در افراد مختلف و جايگاه هاي اجتماعي و اقتصادي متفاوت شده است. حوزه ي فناوري سلامت نيز پا به پاي نياز روزافزون جامعه، به سرعت در حال پيشرفت است و کارآفرينان بسياري قصد دارند نيرو، استعداد و وقت خود را در اين عرصه سرمايه گذاري کنند.
هر ساله تعداد شرکت کنندگان و بازديدکنندگان نمايشگاه هاي سلامت و پزشکي ديجيتال بيشتر ميشود و اين موضوع نشان دهنده ي وجود بازار رقابتي قوي در اين حوزه است. همچنين ساخت محصولات (هاي تک) مجهز به سنسورهاي سلامت رو به افزايش است که از جمله ميتوان به تلفن هاي همراه هوشمند اشاره کرد.

اگر شما هم ميخواهيد در اين صنعت به روز و پيشرو باشيد در اين مقاله با ما همراه شويد، تا از تجربيات بنيان گذاران اين حوزه بهره ببريد:

  همه ي مقررات مربوط به کسب وکار را ياد بگيريد
براي راه اندازي يک کار لازم است که قوانين و اصول آن را ياد بگيريد و بيگدار به آب نزنيد. به علاوه مهارت هايي مانند: مديريت پروژه، مديريت ريسک، اصول برقراري ارتباط و مباحث مهم رهبري را بياموزيد تا بتوانيد به ايده هايتان جامه ي عمل بپوشانيد.

  عملکرد و نحوه ي ارتباط سيستم بهداشتي را بدانيد
به عنوان عضوي از صنعت سلامت، لازم است نحوه ي ارتباط بين بخشهاي مختلف بهداشتي و درماني را بدانيد. اين اطلاعات به شما کمک ميکند که براي ورود به هر حيطه ي کاري (فروش، تعميرات، پژوهش، توليد و…) از مسير و روند اداري و قانوني آگاه باشيد تا از اتلاف وقتتان جلوگيري شود.

  از اصول سازمان هاي جهاني پيروي کنيد
تمامي ارگان هايي که در زمينه ي سلامت، بهداشت و درمان مشغول به کار هستند، موظف اند طبق اصول سازمان بهداشت جهاني (WHO) و سازمان غذا و دارو (FDA) عمل کنند. شما هم براي کار کردن با اين نهادها لازم است که طبق اصول کاري آنها پيش برويد.

  از تکنولوژي براي تغييرات کوچک بهره ببريد
يکي از نکات مهمي که در رابطه با نوآوري در زمينهي سلامت وجود دارد اين است که  از تغيير و پيچيده کردن آن خوداري و از تکنولوژي براي ساده تر کردن راه هاي گذشته استفاده کنيد، اگر شما تجهيزات و خدماتي ارائه کنيد که استفاده از آن براي کاربر سخت بوده و نيازمند صرف زمان بيشتر باشد، مطمئن باشيد که از اين بازار کنار گذاشته خواهيد شد. پس تمام تلاشتان را براي طراحي سخت افزاري و نرم افزاري کاربرپسند بگذاريد. همچنين براي خدماتي که ارائه ميدهيد کوتاهترين و آسانترين راه هاي مشاوره و ثبت سفارش را انتخاب کنيد.

  براي فروشتان برنامه ي مشخص داشته باشيد
به عنوان يک کارآفرين لازم است برنامه ريزي مشخصي در رابطه با نحوه ي ارتباط با مشتريانتان داشته باشيد. اصول بازاريابي و متقاعد کردن مشتري را بياموزيد تا بتوانيد آنها را نسبت به خريد محصول و خدماتتان راضي کنيد. به علاوه مطمئن شويد که خدماتتان با نياز واقعي مخاطب مطابقت دارد.

  کار را با دغدغه هاي شخصيتان پيش ببريد
براي اينکه از جان و دل براي کارتان تلاش کنيد، لازم است در راهي قدم برداريد که درد آن را تجربه کرده ايد و يا افرادي را که با آن مشکل دست و پنجه نرم ميکنند، ديده باشيد. اين موضوع يک انگيزه ي شخصي براي ايده پردازي، ارائه ي راه حل و سخت کوشي شما ميشود. راه مختص خودتان را بسازيد.

  سه بخش پرکاربرد و وسيع براي کارآفريني حوزه ي سلامت
حالا که چند نکته ي کوتاه درباره ي اصول راه اندازي کسب وکار مطالعه کرديد، شما را با سه پيشنهاد در حوزه ي سلامت که جاي کار بسيار دارند آشنا ميکنيم:

  به سازي و بروز رساني خدمات بهداشتي   
با توجه به وضعيت اقتصادي مردم و محدوديت حمايت بيمه هاي سلامت، وجود خدمات مراقبتي و درماني به صرفه و کم خرج طرفداران بسياري در سراسر دنيا پيدا کرده است. زيرا اکثر افراد جامعه توان پرداخت هزينه هاي بالا براي مدت طولاني را ندارند.
همچنين وجود اينترنت و ابزارهاي تکنولوژي، امکان دسترسي به اطلاعات و خدمات سلامت را راحت و کم هزينه تر کرده است. فرم هاي کاغذي جاي خود را به سيستم هاي نرم افزاري داده اند و تجهيزات پزشکي به سمت درمان از راه دور گام برداشتهاند.
شما هم به عنوان ايده پرداز و کارآفرين اين حوزه، ميتوانيد توان و تمرکز خود را براي گسترده تر کردن اين بخش به کار بگيريد. به فکر ايده هاي جديد در بخش هاي «اطلاع رساني و پيشگيري»، «اقدامات تشخيصي» و «درمان» باشيد و اين خدمات را با علم تکنولوژي و اينترنت ترکيب کنيد. تمامي صنايع بزرگ دنيا به اين سمت ميروند، عقب نمانيد!

  تجهيزات پوشيدني و سنسورها
علاوه بر پيشرفت هاي نرم افزاري، چهره ي فيزيکي و سخت افزار تجهيزات پزشکي و سلامت نيز دستخوش تغيير و پيشرفت شده است. امروزه ابزارهاي تشخيصي سنتي، سنگين و بزرگ، جايگاه خود را به تجهيزات قابل پوشيدن و سنسورهاي متصل به بدن دادهاند، تا امکان مراقبت تمام وقت و تشخيص دقيق تر را فراهم کنند. علاوه بر نرم افزار در بخش سخت افزار تجهيزات پزشکي هم يکه تاز ميدان رقابت باشيد. البته در کنار کيفيت، از ظاهر زيبا و جذاب محصولاتتان هم غافل نشويد.

  بانک داده هاي ژنتيکي
بخش بزرگي از پيشرفت هاي پزشکي و درماني، از طريق مطالعات بدن انسان و تجزيه و تحليل داده هاي ژنتيکي به دست ميآيد. ترتيبسنجي DNA و پي بردن به نحوه ي توالي و عملکرد ميکروبيوم ها (مجموع ژنوم تمامي ميکروب هايي که بدن انسان ميزبان آنها است) و پروتئوم ها (مجموع پروتئين هايي که در يک سلول در يک زمان مشخص بيان ميشود)، منجر به کشف راه هاي درماني جديد براي انواع بيماري ها و پيشگيري سرطان ها ميشود. پس وظيفه ي سنگيني به گردن کارآفرينان سلامت محول شده و لازم است جديت و تلاش بيشتري در جهت توليد محصولات، خدمات و سيستم عامل ها داشته باشند، تا اين تجهيزات قدرتمند در اختيار محققان، متخصصان، داروسازان و مخاطبان علم ژنتيک و ميکروبيولوژي قرار گيرد و به پيشرفت و پيشبرد علم سلامت و پزشکي ياري برساند.

در پايان توصيه ميکنيم براي راه اندازي يک کسب وکار، ابتدا به خودشناسي برسيد و نقاط قوت و ضعفتان را بشناسيد تا بتوانيد راهي را انتخاب کنيد که کاملا با روحي هي شما انطباق دارد. فراموش نکنيد که موفقيت در کار احتياج به مجموعه اي از مهارت ها و اطلاعات تخصصي و عمومي دارد، پس در زمينه ي تخصصي رشته و در زمينه ي رهبري کسب وکار مطالعه داشته باشيد، از يادگيري اصول بازاريابي و معرفي به صورت حضوري و مجازي نيز غافل نشويد، در انتخاب تيم کاريتان وسواس به خرج دهيد و افرادي را انتخاب کنيد که در مسير موفقيت همراه و هدايتگر شما باشند.

5/5 (1 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور