آخرین خبر

اسپلينت ارتوپدي هوشمند

مفاهيم پايه

Splint: وسيله اي است که اندام را در آن قرار مي دهند تا از آن محافظت کرده و مفصل هايي را بي‌حرکت نگه دارد.

فيزيولوژي

در مواقعي که فرد دچار شکستگي يا در رفتگي در مفاصل مي‌شود، به يک نگه دارنده جهت بي‌حرکت نگه داشتن مفصل به منظور کاهش درد، جا افتادگي و جوش خوردن نياز است. جهت استفاده اورژانسي و سريع از اسپلينت استفاده مي‌شود.

چگونه کار مي‌کند

اين سيستم به وسيله پايه‌هاي مگنتي متحرک خود، قابليت تنظيم خودکار حجم آتل نسبت به حجم اندام آسيب‌ديده را ايجاد کرده تا فشار محيطي (کانتر فورس) وارد بر اندام، قابل کنترل باشد و عوارض گچ‌هاي فايبرگلاس از جمله کبودي، سوزن‌سوزن شدن و به‌ويژه سندروم کمپارتمان را برطرف کند و عملکرد خوبي براي بهبود اسپرين و استرين عضلات داشته باشد؛ اين اسپيلينت ارتوپدي با قابليت ماساژ ويبره باعث بهبود جريان خون و تخليه اسپاسم عضلات مي‌شود.

همچنين اين سيستم به‌وسيله يک صفحه نمايشگر لمسي امکان تنظيمات فشار، دما و تايم ماساژ ويبره به‌صورت دستي را فراهم کرده و همچنين با کمک يک نرم‌افزار قابل نصب بر روي سيستم عامل‌هاي اندرويد و ios امکان کنترل از راه دور پارامترهاي تحت کنترل را فراهم مي‌کند.

اين آتل و اسپلينت در دو حالت نرم (Soft) و سخت (Hard) طراحي شده که جنس بيروني نمونه «سخت» از پلي‌کربنات‌سخت تقويت شده با نانولوله‌هاي کربن و نمونه «نرم» از روکش چرم و پارچه نئوپرن بوده و در قسمت داخلي هر دوي آن مموري فوم يا فوم فيسکوز الاستيک تعبيه شده است.

در چه مواردي به کار مي‌رود

آتل و اسپلينت ارتوپدي هوشمند يک سيستم هوشمند پزشکي است که براي ثابت نگه‌داشتن اندام‌هاي آسيب‌ديده از جمله شکستگي استخوان‌هاي دست و پا استفاده مي‌شود.

مزاياي دستگاه

از مهمترين مزاياي اين دستگاه مي‌توان به قابليت تنظيم خودکار دماي داخل آتل و اسپلينت، قابليت تنظيم خودکار زاويه‌هاي متفاوت با يک آتل، قابليت برقراري تماس صوتي و تصويري، قابليت استفاده چندباره و قابليت هشدار در هنگام برخورد با موانع اشاره کرد.

منابع

https://khabarpu.com
0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور