آخرین خبر

ارزیابان WHO اعلام کردند: بیمارستان بقیه ا… برترین بیمارستان منطقه مدیترانه شرقی (EMRO)

در پی استقرار استاندارد ایمنی بیمار در بیمارستان  بقیه ا… ، دکتر مهری حجت دوست مدیر حاکمیت بالینی و ایمنی بیمارستان بقیه اله طی گفت و گویی گفت: «موضوع ایمنی بیمار با توجه به خطاهای درمانی گزارش شده در سراسر جهان، به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مورد توجه مجامع علمی پزشکی در دهه اخیر  شده است. نظر به اهمیت موضوع ایمنی بیمار، بیمارستان بقیه ا… الاعظم (عج) از سال 1389 ایمنی بیمار را به عنوان یک هدف استراتژیک در برنامه خود لحاظ نموده و برای استقرار استانداردهای ایمنی بیمار برنامه های عملیاتی تدوین نمود. در سال 1389 اهداف بین المللی ایمنی بیمار (JCI  (Joint Commission International  شامل 6 هدف اصلی در بیمارستان پیاده سازی شد. همچنین از همان سال به منظور نهادینه سازی فرهنگ ایمنی بیمار، کارگروه ویژه‌ای تشکیل شد که در این راستا دفتر نمایندگی ولی فقیه نیز با حضور در جمع کارکنان سهم ویژه‌ای را بر عهده داشتند. در سال 1390 راه حل‌های ایمنی بیمار سازمان بهداشت جهانی (WHO) که شامل 9 راه حل است، (9 راه حل که با اجرای آنها از مهم ‌ترین خطاهای درمانی در بیمارستان ها جلوگیری می شود) در بیمارستان به مرحله اجرا درآمد و همگام با پیاده سازی برنامه‌های حاکمیت بالینی، بیمارستان موفق به کسب رتبه اول کشور در اولین جشنواره حاکمیت بالینی (1390) گردید. پس از کسب این موفقیت بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت، بیمارستان بقیه ا… جهت آموزش این استانداردها به سایر بیمارستان‌ها انتخاب شد و این بیمارستان تورهای آموزش استاندارد‌های بیمارستانی را برگزار کرد که تا به امروز این آموزش ها به 701 نفر از روسا و مدیران ارشد و کارشناسان حاکمیت بالینی از 178 بیمارستان کشور در قالب 23 تور ارائه شده است.
ضمناً یک تور ویژه برای مجموعة حفاظت اطلاعات ستاد فرماندهی کل سپاه (4/7/92) و یک تور ویژه جهت حوزه  نمایندگی ولی فقیه در ستاد کل نیروهای مسلح (11/7/92) برگزار گردیده است.»
مدیر حاکمیت بالینی و ایمنی بیمارستان بقیه ا… افزود: «در سال 1391 استقرار استانداردهای بیمارستان های پیشگام ایمنی بیمار در قالب 32 برنامه عملیاتی صورت گرفت. در تمامی مراحل پیاده سازی استانداردها در طول سه سال مذکور، آموزش های گسترده ای برای کلیه کارکنان در سه سطح پرستاران، پیراپزشکان و کارکنان اداری پشتیبانی برگزار شد. دراین سال بیمارستان با ارائه نوآوری‌های متعدد و اجرای صد در صدی برنامه‌های حاکمیت بالینی و ایمنی بیمار عنوان برترین بیمارستان کشور را در دومین جشنواره حاکمیت بالینی (1391) به خود اختصاص داد و تندیس و لوح مذکور را دریافت کرد. به دنبال احراز این عناوین، بیمارستان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برای ارزیابی استانداردهای ایمنی بیمار توسط ارزیابان سازمان بهداشت جهانی (WHO) معرفی گردید.
از ابتدای سال 1392 برنامه‌های متعددی برای استقرار کامل تمامی 140 استاندارد ایمنی بیمار شامل 20 استاندارد الزامی، 90 استاندارد اساسی و 30 استاندارد پیشرفته اجرا گردید. پس از انجام تشریفات و هماهنگی‌های لازم، از تاریخ 2/9/92 به مدت سه روز، بیمارستان توسط دو ارزیاب حرفه‌ای سازمان بهداشت جهانی منطقه مدیترانه شرقی در سه محور مستندات، مشاهده و مصاحبه مورد ارزیابی جامع و گسترده‌ای قرار گرفت. از بیماران و کارکنان بیمارستان در کلیه سطوح اعم از پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و نیروهای خدماتی مصاحبه به‌عمل آمد.
نتایج ارائه شده در پایان ارزیابی به شرح زیر بود:
استقرار استانداردهای الزامی به میزان 100٪
استقرار استانداردهای اساسی به میزان 92٪
استقرار استانداردهای پیشرفته به میزان 38٪.»
دکتر حجت دوست  خاطر نشان کرد: «ارزیابان سازمان بهداشت جهانی (WHO) با ابراز شگفتی از کسب این نتیجه اعلام داشتند: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بقیه ا…الاعظم (عج) با کسب 5/113 امتیاز از مجموع 139 استاندارد ایمنی بیمار، عنوان برترین بیمارستان منطقه مدیترانه شرقی (EMRO) را به خود اختصاص داد و اولین بیمارستانی است که پس از گذراندن سطح 1 و2 ایمنی بیمار توانسته است سطح عالی تر 3 استانداردهای ایمنی بیمار را به دست آورد. این در حالی است که تاکنون هیچ بیمارستانی در میان 22 کشور منطقه مدیترانه شرقی ( از قبیل ایران، مصر، عربستان، امارات، لبنان، قطر، کویت و … ) حتی موفق به دریافت سطح 1 ایمنی بیمار که پایین ترین سطح و صرفا کسب 20 امتیاز استانداردهای الزامی است، نشده اند.»

ریاست محترم بیمارستان بقیه اله تهران
با سلام و احترام،ضمن عرض خسته نباشید خدمت حضرتعالی و کلیه همکاران محترم پیرو دریافت گواهینامه ارزیابی استانداردهای سازمان بهداشت WHO توسط آن بیمارستان برای اولین بار در سطح کشور جا دارد که به حضرتعالی و کلیه پرسنل فعال آن مرکز درمانی تبریک و تهنیت عرض نماییم. برای این شرکت جای بسی افتخار است که در مسیر پیاده سازی سیستم مدیریت نگهداشت تجهیزات پزشکی همراه و یاور آن مجموعه عظیم بوده است. امید است همواره ما را همراه خود بدانید.
با احترام و سپاس فراوان مهندس منتجبی مدیر عامل شرکت آرمان فرادید آزما

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور