آخرین خبر

آغاز سال نو و آرزوهای نیک برای خانواده بزرگ سلامت

بیائید در آستانه سال نو و در مقدم بهار، دل خوش کنیم به آرزوهای نیک و روزهای شاد، سالی سخت بر ما گذشت و بر خادمان نظام سلامت، سخت‌تر. شاهد گرانی و تورم و محدودیت و پایین‌تر رفتن از خط فقر و تنش‌های اجتماعی بودیم که بدترین صحنه‌هایش به بیمارستان‌ها ختم می‌شد. در چنین فضایی منشور پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک، هرچه بیشتر رنگ می‌بازد. اما آرزوهای نیک را که می‌توانیم داشته باشیم. این بعد چهارم آن سه‌گانه نیکی و سعادت است.
همراه با تیک‌تاک گام‌های سال نو، با استعانت از نفس جانبخش بهار، آرزوهای نیک خود را همراه با نسیم بهاری به هر سو روانه کنیم.
باشد که به برکت تلاقی و هم‌افزایی امواج آرزوها، سال 1401، سال گذر از رنج ها و سرآغاز فصلی تازه از امنیت و سلامت و رفاه برای میهن ما باشد.
مروری بر یادداشت‌ها و گزارش‌های ماهنامه «مهندسی پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی»، گویای عمده‌ترین روندها و رویدادها در نظام سلامت و تجهیزات پزشکی و دارویی و نیز دغدغه‌های بازیگران بخش‌های مختلف است.
حمایت از تولید شعار محوری در محافل رسمی و دولتی بود که در سراسر سال 1401 در هر محفلی طنین‌انداز بود، اما تولید در عمل با گیر و گرفتاری‌ها و مشکلاتی روبرو بود که در مواردی با شعار و حرکات نمایشی، جبران می‌شد. دردناک‌ترین بخش ماجرا، ناشی از تازیانه شوک ارزی بر گرده نظام سلامت بود که ظرف یک سال، چندبار، تن اقتصاد کشور را کبود کرد. بالا رفتن نرخ ارز، فرصت نوسازی و توسعه امکانات را از مراکز تشخیصی و درمان گرفت، به ویژه در بخش تصویربرداری، شاهد کاستی‌هایی بودیم که هم این مراکز و هم بیماران را به زحمت می‌انداخت.
به روال معمول و براساس تجربه مکرر، محدودیت ارز و توزیع ارز از کانال های خاص، در کنار عوامل دیگر، زمینه ساز رانت خواری و تقویت مافیا در ساختار دولت و گسترش فساد در ارکان اقتصاد و نظام اجرایی می‌شود. همان طور که در سال 1401 شد، تا آنجا که رئیس‌جمهور به صراحت از مافیای تجهیزات پزشکی و دارویی سخن گفت و قطع ریشه‌های آن‌را خواستار شد.
بگذار در وداع با سال 1401، این ناملایمات و یادآوری‌های دل آزار را هم کنار بگذاریم و به احترام و میمنت لحظه تحویل سال نو، برای یک لحظه هم شده، آرزو کنیم در سال جدید، شوک ارزی نداشته باشیم؛ از بی‌تدبیری و پیچ و تاب‌های بوروکراسی در امان باشیم؛ در بروز حوادث و بلایای طبیعی غافلگیر نشویم و مافیای تجهیزات پزشکی و دارویی را ریشه کن کنیم (به همین سادگی) و میلیون‌ها فرو افتاده در زیر خط فقر را در بالای آن خط ببینیم و شاهد سلامت و شادی هموطنان باشیم.
آرزوهای نیک اولین گام برای دستیابی به نیکی‌هاست. سال نو را با آرزوهای نیک برای همگان و خانواده بزرگ سلامت و به ویژه دست اندرکاران تولید، بازرگانی، دانشگاهی، برنامه ریزی و نهاد‌های صنفی تجهیزات پزشکی آغاز کنیم. نوروز مبارک باد!

مدیر مسئول
صائب ماکویی

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه‌ی این ماه

wfn_ads

گزارش های کوتاه ماهنامه

wfn_ads
ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور