فناوری تصویربرداری متین بهین نگاره (.BN Co)

شرکت دانش‌بنیان بهین نگاره اولین تولیدکننده‌ اسکنر میکرو سی‌تی در کشور و خاورمیانه، با تیمی متشکل از اعضای هیات علمی و متخصصین فیزیک پزشکی، تصویربرداری پرتوی ایکس، الکترونیک، مکانیک و … فعالیت خود را از سال 1394 آغاز کرد و پس از دو سال فعالیت، در سال 1396 اولین سری از دستگاه‌های میکرو سی‌تی خود تحت عنوان LOTUS را به بازار ارائه کرد.
نمونه‌‌هایی از دستگاه‌های سری LOTUS، در آزمایشگاه پیش‌بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و آزمایشگاه سیستم‌های تصویربرداری پیشرفته‌ی پرتوی ایکس (AXIS) وابسته به شرکت بهین‌نگاره نصب شده و در حال خدمت‌رسانی به پژوهشگرانی است که تا پیش از این به دلیل عدم وجود دستگاه میکرو سی‌تی در کشور، پژوهش‌های این حوزه را دنبال نمی‌کردند یا برای پیشبرد پژوهش، ملزم به ارسال نمونه به خارج از کشور بودند.
سه نمونه‌ دیگر از این سری نیز به زودی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بوشهر و ایران و دانشگاه خوارزمی نصب خواهند شد.

محصولات:
LOTUS-inVivo Micro-CT Scanner
– دستگاهی کاربرپسند ویژه‌ تصویربرداری از حیوانات کوچک، مطالعات دندانپزشکی و استخوان
– مجهز به پکیج نرم‌افزاری قوی با قابلیت انجام بازسازی، نمایش و رندرینگ تصاویر به صورت دو و سه بعدی، و آنالیز و اندازه‌گیری در دو و سه بعد
قابلیت تغییر بزرگنمایی این دستگاه و میدان دید وسیع، آن را برای تصویربرداری تمام دید از بسیاری از نمونه‌های کوچک inVivo و exVivo با رزولوشن بالا تا 10 میکرون مناسب می‌سازد. ترکیب تغییر انرژی پرتوی ایکس با فیلترهای مکانیکی مختلف بهترین کیفیت تصویر ممکن را در تصویربرداری از بافت نرم، استخوان، دندان و … ایجاد می‌کند. تمامی فرآیند تصویربرداری به صورت اتوماتیک با کنسولی که در کنار دستگاه در اختیار کاربر قرار داده می‌شود، انجام می‌شود.
LOTUS-NDT Micro-CT Scanner
– دستگاهی رومیزی با رزولوشن بالا برای تصویربرداری غیر مخرب از نمونه‌های صنعتی و زیست‌پزشکی با ساختار ریز
– مجهز به پکیج نرم‌افزاری قوی با قابلیت انجام بازسازی، نمایش و رندرینگ تصاویر به صورت دو و سه بعدی، و آنالیز و اندازه‌گیری در دو و سه بعد
هندسه‌ این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که آن را برای تصویربرداری از بسیاری از نمونه‌های کوچک با رزولوشن بالا تا 1 میکرون مناسب می‌کند. ترکیب تغییر انرژی پرتوی ایکس با فیلترهای مکانیکی مختلف امکان انتخاب بهترین پروتکل برای بهترین کیفیت تصویر ممکن را برای مطالعاتی همچون آنالیز دیجیتال مغزه‌های نفتی، داربست‌های سلولی و … ایجاد می‌کند.
شرکت بهین‌نگاره علاوه بر تولید اسکنرهای میکرو سی‌تی، خدماتی از جمله پردازش و آنالیز سه بعدی تصاویر را نیز ارائه می‌دهد. برای مثال میزان تخلخل جسم، توزیع ابعاد حفرات جسم و … به مشتری ارائه می‌شود.
این شرکت همچنین نمایندگی Pure Imaging Phantoms در خاورمیانه را بر عهده دارد.
از اهداف بلند مدت شرکت بهین نگاره می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
– ساخت سایر تجهیزات تصویربرداری پرتوی ایکس از جمله دستگاه ماموگرافی، توموگرافی کامپیوتری (سی‌تی) صنعتی و بالینی
– توسعه‌ روش‌های جدید بازسازی تصویر دو بعدی و سه بعدی
 – توسعه و تولید نرم‌افزارهای مستقل پردازش و آنالیز تصاویر و داده در حوزه‌های مختلف صنعت و پزشکی
– توسعه‌ کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در پردازش و بهبود داده‌های تصویری

راه‌های ارتباطی:
تلفکس:66580873-021
موبایل (واتساپ و تلگرام): 09102100251
سایت: http://behinnegareh.com/fa
ایمیل: info@behinnegareh.com
نشانی: تهران، مجتمع بیمارستانی امام خمینی، ضلع شمال شرقی، جنب بانک پیوند اعضا، ساختمان کابلی، پژوهشکده‌ فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته‌ پزشکی

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور