شتاب دهنده سیناپس

بر اساس تعریف سازمان غذا و دارو ایالات متحده آمریکا،IVD  به محصولات تشخیص آزمایشگاهی، شامل واکنش‌گرها، ابزارها و نرم افزارهایی که برای پیشگوئی، تشخیص و مانیتورینگ بیماری‌ها  مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفته می‌شود. این محصولات برای بررسی نمونه‌هایی که از بدن انسان گرفته شده‌اند مانند خون، بزاق، ادرار و سایر مایعات و بافت‌ها طراحی و ساخته شده‌اند. علیرغم اندازه کوچک بازار، تأثیر محصولات IVD در کاهش هزینه‌های بهداشتی و درمانی بیشتر از سایر حوزه‌هاست و همین مسئله بستری مناسب برای فعالیت در حوزه IVD را فراهم کرده است. خوشبختانه در دهه اخیر شاهد رشد روزافزون متخصصان دانشگاهی هستیم اما وجود خلاء ارتباطی عمیق بین دانشگاهیان و صنعت IVD، نشان دهنده الزام برای ایجاد ساختارهای حمایت‌محوری است که محل همفکری و نزدیک‌تر شدن صاحبان ایده و فن، خبرگان بازار و سرمایه گذاران باشد.
با همین ایده، سیناپس به عنوان اولین شتابدهنده تخصصی فناوری‌های تشخیص آزمایشگاهی در بهمن ماه سال 1397 تأسیس شد. این مجوعه تاکنون موفق به ارائه خدمات زیادی در راستای پیشرفت صنعت IVD داخلی و خارجی به‌خصوص در زمینه طراحی کیت‌های تشخیصی شده است. یکی از بارزترین خدمات این مجموعه طراحی اولین کیت‌های سرولوژی و مولکولی تشخیص ویروس COVID-19 است. سیناپس تنها به تولید کیت بسنده نکرده است و در حال آماده سازی زیرساخت‌ها و مجوزهای لازم برای طراحی و تولید دستگاه‌های آزمایشگاهی است.

چشم انداز
چشم انداز شتابدهنده سیناپس تبدیل شدن به پربازده‌ترین شتابدهنده پلتفرم‌های IVD در خاورمیانه تا 5 سال آینده است و در این راستا برنامه‌ها و امکانات حمایتی متنوعی برای تیم‌های فناور ارائه می‌دهد.

امکانات سیناپس
آموزش: الزاماً هر تیم فناور آمادگی ورود به بازار را ندارد. مجموعه سیناپس دوره‌های آموزشی عمومی برای آماده سازی تیم‌های فناور پذیرفته شده برای ورود به صنعت، برگزار می‌کند.
فضای کار: شتابدهنده سیناپس علاوه بر دفتر کار، فضای آزمایشگاه طراحی کیت و مدلسازی را بدون محدودیت زمانی در اختیار تیم‌های فناور قرار می‌دهد تا تیم‌ها بدون هیچ مانعی پروژه‌های خود را پیش ببرند.
مربیان: شبکه مربیان سیناپس، ترکیبی از متخصصین داخلی و بین المللی با حداقل 10 سال سابقه موفق است. این شبکه برای کاهش ریسک پروژه‌های پذیرفته شده، به‌طور تمام‌وقت آماده ارائه مشاوره به تیم‌های فناور هستند.
سرمایه گذاری: در هر مرحله از پروژه، پس از ارزیابی دقیق متخصصین سیناپس بودجه لازم برای ادامه کار به تیم فناور تزریق می‌شود و در صورت نیاز با سرمایه گذاران مطرح بازارهای داخلی وارد همکاری می‌شود.
در حال حاضر مجموعه سیناپس پس از طراحی موفقیت آمیز کیت‌های IVD در نظر دارد برای طراحی و تولید تجهیزات آزمایشگاهی مانند دستگاه‌های خوانش تست با تیم‌های فناور مهندسی همکاری کند.

راه‌های ارتباطی:
سایت: http://synapseplus.ir/
ایمیل: info@synapseplus.ir
اینستاگرام: synapse_accelerator
لینکداین: https://www.linkedin.com/company/synapse-ivd-accelerator/

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ماهنامه مهندسی پزشکی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور